"Zajímavá“nabídka koupě levné tramvajenky na jízdy městskou dopravou v Praze. „Měsíční jízdné jen 480 Kč. Ušetříte ročně 840 Kč.“
Výzva: „Koupit.“ Objeví se tabulka k vyplnění údajů.
To zní hezky, obzvlášť když člověk ví, že měsíční kupon nebo dobití opencard na jeden měsíc stojí 550 Kč.
Počítejme však: 480 x 12 rovná se 5760 Kč. Není to nějak moc? Kolik že stojí roční kupon nebo dobití, ať to mám správně? Vida, 4750 Kč. Napadá mě, komu se tedy vyplatí koupě „levné tramvajenky?“ Těm, co na léto odjedou z Prahy a sem tam se tu ukáží? Vezmu-li v potaz, že jedna jízda s možností přestupů stojí 32 Kč, dojde snad každému, že tohleto se brzy spíš prodraží... Nebo snad těm, co odjíždějí střídavě do ciziny a vyplatí se jim spíš kupovat si měsíční jízdné? No jo, ale každé přerušení této „levné“ tramvajenky, jak čtu dál, stojí 60 Kč. A podmínka je, že lze přerušit jen dvakrát...
Tohle mi už vůbec nedává smysl, proč bych si měla něco tak nevýhodného koupit. Zajímalo mě, proč si pražský dopravní podnik tak ošklivě nabíhá, už tak má pověst pošramocenou nejen kvůli Opencard a podezření z machinací s cenou lístků, jejíž část jde někam předaleko na nějaké přechytré účty...
Tak jsem se podívala, kdo vlastně tuto službu nabízí. A vida, není to Dopravní podnik. Je to firma, která vytváří nové produkty a služby. Direct People s.r.o. Na jednu z „nejčastějších“ otázek, zda jde o Dopravní podnik, odpovídá: „Ne, nejsme. Pouze poskytujeme možnost nákupu ročního kuponu za zvýhodněnou měsíční cenu. Náš společný vztah je čistě o financování kuponu.“
Pročpak? ptám se já. Tady přece rozhodně nejde o altruismus, spíš mi to zavání fintou šmejdů. Je tak šikovně promyšlená, že by jeden fakt naletěl. Leda bych fakt špatně počítala a nevěděla, že si lidé rádi koupí levnou tramvajenku za 480 Kč měsíčně, čímž ušetří 70 Kč měsíčně, ale přijdou o 1010 Kč.
Kdo tohle mohl vymyslet?No, kdo! Marketingový mág přece. Víte, co všechno lze skrýt pod lákavý slovní háv?
„Co kdyby existoval způsob, jak odkrýt i skryté potřeby klientů?
Co kdybychom přišli s nápady, o kterých se konkurenci ani nezdálo?“ ptá se společnost mladých nepochybně chytrých lidí. Nebo spíš vychytralých?
Hm, co dodat? Snad jen citovat odpověď na dotaz, jak to, že je „levná“ tramvajenka levnější: „Ve skutečnosti na Vaši Opencard zakoupíte roční jízdné, které nám ovšem můžete platit měsíčně, jak jste dnes zvyklí.“
To jsem tomu dala. Přiznávám, že už tomu nerozumím ani za mák... Vy ano?
To zní hezky, obzvlášť když člověk ví, že měsíční kupon nebo dobití opencard na jeden měsíc stojí 550 Kč.
Počítejme však: 480 x 12 rovná se 5760 Kč. Není to nějak moc? Kolik že stojí roční kupon nebo dobití, ať to mám správně? Vida, 4750 Kč. Napadá mě, komu se tedy vyplatí koupě „levné tramvajenky?“ Těm, co na léto odjedou z Prahy a sem tam se tu ukáží? Vezmu-li v potaz, že jedna jízda s možností přestupů stojí 32 Kč, dojde snad každému, že tohleto se brzy spíš prodraží... Nebo snad těm, co odjíždějí střídavě do ciziny a vyplatí se jim spíš kupovat si měsíční jízdné? No jo, ale každé přerušení této „levné“ tramvajenky, jak čtu dál, stojí 60 Kč. A podmínka je, že lze přerušit jen dvakrát...
Tohle mi už vůbec nedává smysl, proč bych si měla něco tak nevýhodného koupit. Zajímalo mě, proč si pražský dopravní podnik tak ošklivě nabíhá, už tak má pověst pošramocenou nejen kvůli Opencard a podezření z machinací s cenou lístků, jejíž část jde někam předaleko na nějaké přechytré účty...
Tak jsem se podívala, kdo vlastně tuto službu nabízí. A vida, není to Dopravní podnik. Je to firma, která vytváří nové produkty a služby. Direct People s.r.o. Na jednu z „nejčastějších“ otázek, zda jde o Dopravní podnik, odpovídá: „Ne, nejsme. Pouze poskytujeme možnost nákupu ročního kuponu za zvýhodněnou měsíční cenu. Náš společný vztah je čistě o financování kuponu.“
Pročpak? ptám se já. Tady přece rozhodně nejde o altruismus, spíš mi to zavání fintou šmejdů. Je tak šikovně promyšlená, že by jeden fakt naletěl. Leda bych fakt špatně počítala a nevěděla, že si lidé rádi koupí levnou tramvajenku za 480 Kč měsíčně, čímž ušetří 70 Kč měsíčně, ale přijdou o 1010 Kč.
Kdo tohle mohl vymyslet?No, kdo! Marketingový mág přece. Víte, co všechno lze skrýt pod lákavý slovní háv?
„Co kdyby existoval způsob, jak odkrýt i skryté potřeby klientů?
Co kdybychom přišli s nápady, o kterých se konkurenci ani nezdálo?“ ptá se společnost mladých nepochybně chytrých lidí. Nebo spíš vychytralých?
Hm, co dodat? Snad jen citovat odpověď na dotaz, jak to, že je „levná“ tramvajenka levnější: „Ve skutečnosti na Vaši Opencard zakoupíte roční jízdné, které nám ovšem můžete platit měsíčně, jak jste dnes zvyklí.“
To jsem tomu dala. Přiznávám, že už tomu nerozumím ani za mák... Vy ano?
Komentáře
Okomentovat